جستجو

۵ اشتباه رایج در جاروبرقی کشیدن

۵ اشتباه رایج در جاروبرقی کشیدن

 

اشکال از جاروبرقی نیست !!! اشکال از نحوه ی جاروبرقی کشیدن است

 

جاروبرقی وسیله ای است که تقریبا همه ما با آن سر و کار داریم و تصور میکنیم که با نحوه ی کار کردن آن کاملا آشنا هستیم و هرگاه در حین کار کردن با جاروبرقی متوجه می شویم که قدرت مکش آن کاهش یافته است و فرش و سطوح مورد نظر ما را به خوبی تمیز نمیکند ، بلافاصله ایراد را در خود دستگاه یا موتور آن جست و جو می کنیم و هرگز به این نکته توجه نمی کنیم که شاید اشکال از نحوه جارو کشیدن ما و به کار گیری این وسیله ی به ظاهر ساده باشد.

بنابراین هنگام مواجهه با این مشکل قبل از اینکه فوراً به تعویض و یا تعمیر دستگاه خود فکر کنید؛ عادت اشتباهی که در نحوه ی استفاده از جاروبرقی رایج است را بررسی و برطرف نمایید.

 

 اشتباه شماره ۱ : جارو کشیدن سریع

جلو و عقب بردن سریع دسته جاروبرقی بر روی سطوح فرش و سرامیک ممکن است به نظر بیاید که باعث تمیز شدن ظاهری فرش و سطوح شود، اما در واقع باعث کاهش عملکرد اصلی جاروبرقی در مکش گرد و خاک و ذرات آشغال از سطوح مختلف، بخصوص فرش می شود.

جارو کشیدن آهسته نه تنها باعث می شود که ذرات و آشغال های ریز بیشتر به چشم بیایند ، بلکه به دستگاه شما مدت زمان بیشتری را برای مکش گرد و خاک می دهد.

 

 

 

 

 

 

اشتباه شماره ۲ : جارو نکشیدن در جهت های مختلف

جارو کشیدن با روش صحیح و تغییر جهت کشیدن جارو باعث می شود که ذرات آشغال بر روی سطوح جا نمانند.

همچنین کارآمدی بیشتر آن برای زمانی است که روی سطوح پرز داری مثل فرش را تمیز می کنید.

زمانی که جاروبرقی را در یک جهت بر روی فرش می کشید ، پرزها در همان جهت به سمت عقب و جلو کشیده می شود و بسیاری از ذرات ریز آشغال می توانند به الیاف فرش چسبیده و درون آن پنهان شوند.

بنابراین تغییر جهت به صورت عمودی یا مورب باعث جذب و مکش بیشتر ذرات پنهان داخل فرش شده و پاکیزگی مطلوب تری را مشاهده خواهید کرد.

 

اشتباه شماره ۳ : جمع آوری نکردن آشغال های درشت قبل از جارو کشیدن

قبل از شروع به جاروبرقی کشیدن به محوطه ای که قرار است تمیز شود نگاهی بیندازید و در صورت وجود اشیائی مثل گیره های کاغذ ، کش های پلاستیکی ، تکه های درشت شیشه و چوب و کاغذ که می توانند مسیر مکش هوا را مسدود کنند و یا دور برس جاروبرقی پیچیده شوند و درون آن گیر کنند را جمع آوری کنید و سپس اقدام به جاروبرقی کشیدن نمایید.

 

 

 

اشتباه رایج شماره ۴ : جارو کشیدن در حالی که کیسه یا مخزن آن پر شده باشد

رایج ترین علت کاهش قدرت مکش جاروبرقی، مخزن یا کیسه پر است. استفاده از جاروبرقی در حالی که کیسه ی آن پر شده است نه تنها بر کاهش قدرت و عملکرد دستگاه شما تاثیر می گذارد بلکه باعث داغ شدن بیش از حد موتور و آسیب رسیدن به دستگاه میشود.

همیشه قبل از جارو کردن کیسه گرد و خاک را در صورت پر بودن تعویض نمایید و در صورت استفاده از جاروبرقی مخزن دار ، مخزن گرد و خاک آنرا تخلیه نمایید.

 

 

 

 

اشتباه شماره ۵ : تمیز نکردن فیلترهای جاروبرقی

همانند پر بودن کیسه گرد و خاک ، فیلترهای کثیف جاروبرقی نیز جریان هوای مناسب را محدود کرده و باعث ضعیف شدن مکش جاروبرقی میشود.

تعویض یا شستن فیلترهای جاروبرقی تاثیر بسزایی در افزایش قدرت و عملکرد دستگاه شما خواهد داشت.

فیلترهای یکبار مصرف بایستی به طور متوسط هر ۶ ماه یکبار تعویض شوند و فیلترهایی که قابلیت شست و شو دارند بایستی حدودا بین هر ۱ تا ۳ ماه شسته شوند.

 

 

 

 

توجه!!

قبل از استفاده مجدد از فیلترهای شسته شده از خشک بودن کامل آن اطمینان حاصل کنید؛ استفاده از فیلتری که مرطوب باشد باعث ورود رطوبت به داخل جاروبرقی و آسیب رساندن به موتور و قطعات الکترونیکی و فلزی می شود.

  

 

 

برای اطمینان از نحوه ی صحیح شست وشو و یا تعویض فیلتر و پاکت جاروبرقی ، دفترچه راهنمای مخصوص دستگاه خود را مطالعه فرمایید.

 

 

 

 برای اطلاع از قیمت و نحوه سفارش جاروبرقی های روسو کلیک کنید

 

  

انصراف از نظر
نظرات
29/06/1400 08:48 ق.ظ
🥰🥰🥰
17/07/1400 12:15 ب.ظ
خوبه
26/10/1400 03:27 ب.ظ
❤🧡💛💚💙💜🤎🖤💖💗💓
فیلترها
Sort
display