جستجو

چند وقت یکبار جاروبرقی بکشیم؟

چند وقت یکبار جاروبرقی بکشیم؟

 

 

 

چند وقت یکبار جاروبرقی بکشیم؟

 

تمیز نگه داشتن خانه میتواند از نظر سلامتی پاداش های زیادی را به دنبال داشته باشد.اگر یکی از اعضای خانواده شما بیمار باشد، ویروس ها، باکتری ها و عوامل عفونی می توانند در خانه گسترش پیدا کنند و منجر به شیوع مجدد بیماری شوند. همچنین اگر گرد و غبار و عوامل حساسیت زا در خانه شما باقی بمانند، سلامتی شما را به خطر میاندازند. فرش و سطوح تمیز علاوه بر زیبایی که به خانه شما می دهد در بهداشت خانه شما نیز بسیار موثر است.

 

اما اینکه هر چند وقت یکبار باید محیط منزل جاروبرقی کشیده شود، بستگی به عوامل متعددی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

 

 

 

 

محیط زندگی

زندگی در مناطق بیابانی، گرم و خشک و یا شهرهای بزرگ و آلوده موجوب میشود که منزل شما میزبان حجم بیشتری از گرد و غبار و ذرات معلق باشد. در این صورت فرش و محیط منزل خود را باید حداقل هفته ای ۲ بار جاروبرقی بکشید.  

 

 

 

 

 

رفت و آمد

خانه های شلوغ و پرجمعیت که افراد زیادی در آن رفت و آمد می کنند، به مراتب آلودگی و گرد و خاک بیشتری وارد محیط آنها میشود به ویژه اگر افراد با کفش در خانه تردد میکنند. پس به همان میزان به تعداد دفعات بیشتری جاروبرقی کشیدن نیاز دارند.

 

برای یک خانه معمولی کشیدن جاروبرقی هفته ای یکبار کافی است.

 

 

 

فیلترهای کثیف

کثیف بودن فیلترهای جاروبرقی و فیلترهای سیستم های تهویه و خنک کننده و گرمایشی منزل، از جمله عوامل افزایش گرد و غبار و آلودگی در محیط منزل می باشد. با تمیز کردن و تعویض به موقع این فیلترها میزان ورود گرد و غبار و عوامل حساسیت زا را به محیط منزل خود کاهش دهید. کنترل گرد و غبار خانه باید یک اولویت اصلی برای یک خانه سالم باشد، بخصوص اگر شما یا افراد خانواده از آلرژی، آسم و یا سایر بیماری های تنفسی رنج می برید.

 

 

 

حیوانات خانگی 

حیواناتی که دارای پشم و مو هستند با پوسته ریزی و ایجاد حساسیت همراه هستند. هرچند که این موها کوتاه باشند، قارچ، گرده گیاهان و دیگر ذرات آلرژی زا درون پشم و موی این حیوانات به دام میافتند و سپس در محیط خانه پراکنده میشوند. مایت هایی که در بال پرندگان جمع میشوند و گرد و غباری که در فضولات آنها وجود دارد میتوانند باعث واکنش های ناشی از حساسیت شوند. پس در صورت داشتن حیوانات خانگی به بهداشت بیشتری در منزل نیاز دارید.

 

فرش ها را باید هفته ای یکبار جاروبرقی بکشید تا محرک های آلرژی بر سیستم ایمنی شما غلبه نکنند.

 

 


 

 

گل و گیاه

گل های زینتی و گیاهان طراوت و شادابی ویژه ای به محیط اطراف و منزل شما میبخشند. اما همین گیاهان با گرده افشانی و پراکنده کردن ذرات و گرده های خود در محیط خانه باعث ایجاد آلرژی و افزایش غبار درون منزل شما میشود.

 

 

چند نکته مهم در افزایش بهداشت و پاکیزگی منزل:

محرک های آلرژی عواملی مانند شوره حیوانات، گرده های گل و گیاه، گرد و خاک و غبارهای بسیار کوچک - گاهی اوقات میکروسکوپی - هستند. اما به هر اندازه که کوچک باشند همچنان از جاذبه پیروی میکنند. در ابتدا آنها بر فراز طبقات شما معلق هستند، اما سرانجام پایین می آیند و بر روی سطح زمین می نشینند یا در الیاف فرش به دام می افتند. اما پس از قدم زدن روی فرش و سطوح دوباره به هوا پرتاپ می شوند.

اگر دیوارهای بافت دار و آجری و چوبی دارید، باید جاروبرقی کشیده شوند سپس با دستمال مرطوب پاک شوند.

 

 

 

از انواع برس های جاروبرقی برای راحت تمیز کردن گوشه های خانه، بالای درها و دریچه ها، کابینت ها، پایین صندلی ها، میزها، لامپ ها، پنکه های سقفی و غیره استفاده کنید.

مجاری و دریچه ها را تمیز کنید تا گرده و سایر عوامل حساسیت زا در هوا کاهش یابد.

 

 

کف های چوبی:

بهترین روش برای درخشان نگه داشتن کف پوش های چوبی، جارو زدن یا پاک کردن گرد و غبار به صورت روزانه است. این روند فقط چند دقیقه طول می کشد و ارزش تلاش را دارد!

از دستمال مرطوب یا اتو بخار اجتناب کنید زیرا آب و بخار میتواند سطح را کدر کرده و به چوب آسیب برساند.

 

 

مبلمان:

گوشه و کنار و دکمه های مبلمان، فضاهایی است که می تواند میکروب و عوامل حساسیت زا را به دام اندازد. اگر در نگه داشتن یک خانه تمیز و سالم جدی هستند، مطمئن شوید که این اقلام روکش دار یک بار در ماه بوسیله  برس های گوشه گیر و برس های مبل پاک کن جاروبرقی تمیز میشوند. بالشتک ها و فضاهای اطراف آنها را به طور مرتب با برس های مخصوص جاروبرقی بکشید. اگر می خواهید عمر مبلمان خود را حفظ کنید، سالانه آن را با بخار تمیز کنید.

 

 


 

 

تشک:

تشک ها گاه به گاه نیاز به تمیز کردن دارند، مخصوصا هر شش ماه یا بیشتر، بدیهی است که نمی توانید آنها را در ماشین لباسشویی بیندازید، بنابراین باید از جاروبرقی خود استفاده کنید. کارشناسان حدود ۲۰ دقیقه جاروبرقی را توصیه می کنند.

همه اینها به کنه های گرد و غبار آن موجودات میکروسکپی هشت پا برمی گردد که برای بسیاری از افراد حساسیت ایجاد می کند. واکنش به کنه گرد و غبار شامل اگزما، آبریزش بینی، آبریزش چشم، خارش و عطسه است.

کنه های گرد و غبار از سلول های پوست انسان و حیوانات خانگی تغذیه می کنند. از آنجایی که شما یک سوم عمر خود را در رخت خواب می گذرانید، سلول های مرده پوست شما نیز به آنجا ختم میشوند، که جمعیت کنه های گرد و غبار را به شکوفایی تشویق می کند. تمیز کردن تشک باعث افزایش عمر آن میشود.

شما می توانید با استفاده از یک پوشش پلاستیکی برای محافظت از تشک خود، از گرد و غبار بیشتری جلوگیری کنید، اما در نهایت با افزایش تکثیر کنه های گرد و غبار، حتی یک تشک کاربردی نیز باید تعویض شود.

 

با رعایت کردن این نکات تمیزی و بهداشت منزلتان را افزایش دهید.

 

برای اطلاع از قیمت ها نحوه سفارش جاروبرقی های روسو کلیک کنید

انصراف از نظر
نظرات
27/06/1400 10:16 ق.ظ
تو تهران دو روز یه بار تمیز باید کرد اینقدر که زود کثیف میشه خونه
29/06/1400 08:47 ق.ظ
عالی
فیلترها
Sort
display