جستجو

نکات مهم در خرید جاروبرقی

نکات مهم در خرید جاروبرقی

نکات مهم در خرید جاروبرقی

یکی از لوازم ضروری که در محیط کار و منزل مورد استفاده قرار می گیرد، جاروبرقی است. این وسیله کاربردی توسط برندهای مختلف در مدل و ابعاد و ظرفیت های متفاوت تولید می شود. به منظور خرید جاروبرقی با کیفیتی که دارای قابلیت های مناسب بوده و طول عمر بالایی داشته باشد، لازم است در رابطه با نکات مهم در خرید جاروبرقی اطلاعات بیشتری کسب کنید. با شناخت بیشتر شاخص های یک جاروبرقی با کیفیت، خرید ایده آل و مطلوبی را تجربه خواهید کرد.

 

 

در هنگام خرید جاروبرقی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در این بخش به ذکر نکات مهم در خرید جاروبرقی می پردازیم. از جمله مواردی که در هنگام خرید جاروبرقی باید در نظر گرفت عبارتند از:

۱- بودجه

۲- برند تولید کننده

۳- مکش جاروبرقی، قدرت موتور

۴- وزن جاروبرقی

۵- ظرفیت مناسب کیسه

۶- میزان صدای جاروبرقی

۷- طول مناسب سیم

۸- مصرف پایین انرژی

۹- لوازم جانبی

۱۰- مانور پذیری

۱۱- چرخ های جاروبرقی

۱۲- طراحی مناسب

۱۳- لوله تلسکوپی و خرطومی و...

تاثیر بودجه و برند تولید کننده در انتخاب جاروبرقی

در هنگام خرید جاروبرقی نکات بسیاری هستند که باید آنها را در نظر گرفت. علاوه بر توجه به قابلیت ها و ویژگی های جاروبرقی، میزان بودجه ای که در اختیار دارید نیز اهمیت بسیاری دارد. به هر میزان که بودجه بیشتری در اختیار داشته باشید می توانید جاروبرقی با قابلیت های بیشتر خریداری کنید.

برندهای مختلف، جاروبرقی هایی با ویژگی ها و قابلیت های متفاوت تولید و به بازار عرضه کرده اند. جاروبرقی های تولید شده توسط این برندها دارای قیمت های مختلف هستند. در زمان خرید جاروبرقی به این نکته توجه داشته باشید که محصول برندی را خریداری کنید که قطعات آن در بازار موجود باشند. اگر قطعات جاروبرقی در بازار به راحتی یافت نشوند، همین امر سبب می شود در هنگامی که جاروبرقی نیاز به تعمیر دارد با مشکل مواجه شوید. 

 

 

اثر گذاری قدرت موتور در عملکرد مناسب جاروبرقی

از جمله نکات مهم در خرید جاروبرقی که باید به آن توجه ویژه داشت، قدرت موتور آن است. در بسیاری از جاروبرقی ها اگر قدرت موتور جاروبرقی پایین باشد، مکش آن نیز دارای عملکرد ضعیف تری خواهد بود. مکش بالا یکی از فاکتورهایی است که افراد در هنگام خرید جاروبرقی آن را در نظر می گیرند. وقتی مکش جاروبرقی بالا باشد، توان جذب گرد و غبار و آلودگی های بیشتری را دارد در نتیجه فضای مورد نظر تمیزتر خواهد شد.

وات معیار سنجش توان موتور جاروبرقی می باشد. Air Watt نیز معیار سنجش قدرت مکش آن است. در بخش مشخصات فنی جاروبرقی، عددهای مربوط به قدرت مکش و توان موتور ذکر می شوند. این دو مقوله با یکدیگر متفاوت هستند. توان موتور بیانگر میزان برق مصرفی توسط جاروبرقی است. قدرت مکش بیانگر توان جاروبرقی در جذب آلودگی ها است. در واقع ممکن است یک جاروبرقی دارای توان مصرفی پایین باشد و در عین حال مکش بالا داشته باشد.

 

 

آیا در هنگام خرید جاروبرقی، توجه به وزن آن اهمیت دارد؟

در بازار، انواع جاروبرقی با وزن های متفاوت وجود دارند. در هنگام نظافت منزل یا محل کار که فضاهای بزرگی دارند، نیاز به جابجایی جاروبرقی وجود داشته و باید آن را چندین مرتبه حمل کرد. همین امر سبب شده که وزن جاروبرقی از جمله فاکتورهایی باشد که در هنگام خرید باید در نظر گرفت. اگر وزن جاروبرقی زیاد باشد مشکلاتی همچون خستگی و کمر درد به همراه خواهد داشت.

 

ظرفیت کیسه، یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید جاروبرقی

توجه به ظرفیت کیسه یکی از نکات مهم در خرید جاروبرقی بشمار می آید. جاروبرقی ها در دو نوع کیسه ای و مخزن دار تولید می شوند. انتخاب هر کدام از این دو مدل بستگی به سلیقه و شرایط فرد خریدار دارد. زمانی که جاروبرقی های کیسه ای پر می شوند امکان تعویض آنها وجود دارد. البته این امر مستلزم هزینه و خرید کیسه می باشد.جاروبرقی های مخزن دار نیز از جهت تعویض فیلتر برای مصرف کننده هزینه ایجاد می کنند. اگر انتخاب شما جاروبرقی کیسه ای است، باید به ظرفیت کیسه توجه کنید. برای خانه های ویلایی و به طور کلی خانه های با متراژ بالا باید از جاروبرقی هایی استفاده کرد که ظرفیت کیسه آنها مناسب است.

اگر قصد خرید جاروبرقی کیسه ای دارید به این نکته توجه کنید که اگر جاروبرقی دارای نشانگر تکمیل ظرفیت مخزن باشد به موقع متوجه پر بودن مخزن می شوید و کار نظافت با مکش بالا انجام می شود. از طرفی هم اطلاع به موقع تکمیل شدن ظرفیت مخزن باعث می شود.که به جاروبرقی فشار زیادی وارد نشده و آسیب نبیند.

 

 

صدای جاروبرقی، نکته قابل توجه در خرید جاروبرقی

 یکیاز لوازمی که سر و صدای بسیاری تولید می کند، جاروبرقی است. این صدا در برخی مواقع، آزار دهنده می باشد. بعضی از برندهای تولید کننده برای رفع این مشکل اقدام به تولید جاروبرقی هایی کرده اند که صدای بسیار پایینی دارند. میزان صدای جاروبرقی در دفترچه راهنمای آن بر حسب دسی بل مشخص شده است. هنگام خرید حتما به این مقوله نیز توجه کافی داشته باشید و جاروبرقی خریداری کنید که صدای کمتری تولید می کند.

 

توجه به مصرف انرژی و طول سیم، ملاک هایی دیگر در انتخاب جاروبرقی

توجه به طول سیم جاروبرقی نیز از دیگر نکات مهم در خرید جاروبرقی می باشد. اهمیت طول سیم جاروبرقی بیشتر در فضاهای با متراژ بالا مشخص می شود. اگر طول سیم جاروبرقی کم باشد، در هنگام نظافت مجبور خواهید بود به طور مدام جاروبرقی را از پریز کشیده و به پریز دیگری وصل کنید. این امر در کار شما وقفه ایجاد کرده و خسته کننده و زمان بر می باشد. کابل برق جاروبرقی معمولا ۶ تا ۹ متر می باشد. اگر طول و وزن سیم جاروبرقی به طور استاندارد طراحی شده باشند، طول زیاد این کابل سبب سهولت در نظافت می شود.

در هنگام خرید وسیله های برقی باید به برچسب مصرف انرژی آنها توجه کنید. در زمان خرید جاروبرقی نیز سعی کنید دستگاهی را انتخاب کنید که مصرف انرژی آن به سطح A نزدیک باشد. این امر هم به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می کند و هم باعث کاهش هزینه برق شما می شود.


استفاده آسان از جاروبرقی به کمک لوازم جانبی آن و میزان مانور پذیری

وجود لوازم جانبی در هر وسیله ای به سهولت استفاده از آن وسیله کمک بسیاری می کند. لوازم جانبی جاروبرقی همچون سری های متعدد، کمک می کنند برای نظافت قسمت های مختلف خانه دچار مشکل نشوید و هر قسمتی را با لوازم جانبی مربوط به آن قسمت به آسانی تمیز کنید. سری های جاروبرقی به سری های برسی، گوشه و کناره شناخته می شوند. هر کدام از این قطعات، کاربرد خاص خود را دارند. این قطعات از نظر طراحی و شکل ظاهری نیز با یکدیگر متفاوت هستند. از این لوازم می توان برای نظافت پرده های ضخیم، کوسن های مبل، قرنیز ها و... استفاده کرد.

توجه به مانور پذیری جاروبرقی از دیگر نکات مهم در خرید جاروبرقی است. اگر جاروبرقی دارای مانور پذیری بالایی باشد، باعث می شود که به سادگی به قسمت های مختلف خانه جابجا شده و فرآیند نظافت برای شما آسان تر شود.

 

 تاثیر چرخ های جاروبرقی بر افزایش مانور پذیری آن

چرخ های جاروبرقی معمولا در کنار آن نصب می شوند. در برخی از مدل ها نیز چرخ های دستگاه به شکل مخفی در قسمت زیرین آن نصب می شوند. مدل هایی که دارای چرخ های کناری هستند، یک چرخ نیز در زیر دستگاه دارند. وجود این چرخ سبب افزایش مانور پذیری دستگاه می شود.

اگر جاروبرقی به چرخ هایی مجهز باشد که توان چرخش ۳۶۰ درجه داشته باشند، جابجایی آن به سادگی انجام می شود. به هر میزان که چرخ های جاروبرقی بزرگتر باشند، دستگاه انعطاف پذیری بیشتری داشته و کار راحت تر انجام می شود.

 

 

ویژگی لوله خرطومی و لوله تلسکوپی استاندارد در جاروبرقی

استاندارد بودن ابعاد لوله های جاروبرقی از دیگر نکات مهم در خرید جاروبرقی است. لوله های جاروبرقی برای اینکه مطابق با قد کاربر باشند یا در شرایط خاص، استفاده از آنها آسان باشد با استفاده از مکانیسم تلسکوپی قابل تنظیم هستند. با استفاده از دکمه استوانه ای یا ساده ای که تعبیه شده است، اندازه لوله به دلخواه کاربر قابل تغییر می باشد.

لوله خرطومی جاروبرقی دارای ویژگی انعطاف پذیری بوده و به آسانی به جهت های مختلف حرکت می کند. معمولا جنس لوله خرطومی از پلاستیک است. لوله خرطومی بعضی از جاروبرقی ها دارای روکش پلیمری می باشد. این لوله های روکش دار طول عمر بالایی دارند. حالت استاندارد طول این لوله ها تقریبا ۲ متر می باشد.

 

سهولت استفاده از جاروبرقی های دارای طراحی استاندارد

اولین نکته ای که بسیاری از بانوان، در هنگام خرید جاروبرقی به آن توجه می کنند، طراحی ظاهر آن است. توجه به طراحی جاروبرقی صرفا از لحاظ زیبایی اهمیت ندارد. اگر جاروبرقی دارای طراحی استاندارد نباشد باعث خستگی بیشتر کاربر می شود. در حالیکه اگر در طراحی جاروبرقی استاندارد های لازم رعایت شده باشد، استفاده از آن بسیار آسان خواهد بود.

 

اهمیت وجود فیلتر تصفیه کننده هوا در جاروبرقی

وجود فیلتر تصفیه هوا در جاروبرقی از نکات مهم در خرید جاروبرقی بشمار می آید. این قابلیت برای افرادی که آلرژی دارند، بسیار خوشایند می باشد. این فیلترها گرد و غبار هوا را جذب کرده و مانع برگشت این گرد و غبار به هوا می شوند. در میان فیلتر های موجود، فیلتر هپا فیلتری شناخته شده و پرطرفدار می باشد. در هنگام خرید جاروبرقی توجه کنید که دستگاه انتخابی شما دارای فیلتر تصفیه هوا باشد.

 

 

توجه به داشتن ضمانت و گارانتی در هنگام خرید جاروبرقی

 یکی از نکات مهم در خرید جاروبرقی این است که توجه کنید، دستگاه مورد نظر دارای گارانتی و ضمانت نامه باشد. اگر جاروبرقی خریداری شده دارای ضمانت باشد، در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید از ضمانت نامه استفاده کرده و مشکل را برطرف کنید.

 


معرفی انواع جاروبرقی

بعد از ارائه توضیحاتی در رابطه با خرید جاروبرقی و نکات مهم آن، برخی از مدل های جاروبرقی را معرفی می کنیم.

* از نظر ظاهری جاروبرقی ها دارای دو نوع خوابیده و ایستاده هستند. پارویی، دستگیره، موتور، مخزن زباله و... در جاروبرقی های ایستاده در یک بدنه تعبیه شده اند. این نوع از جاروبرقی ها لوله خرطومی ندارند. جاروبرقی های خوابیده همان جاروبرقی هایی هستند که در بیشتر منازل وجود دارند. این جاروبرقی ها در ابعاد مختلف و با طراحی های متفاوت تولید می شوند. وجود لوله فلزی و لوله خرطومی جزء مشخصه های اصلی جاروبرقی های خوابیده هستند.

* جاروبرقی های مخزنی و کیسه ای از دیگر انواع جاروبرقی هایی هستند که توسط برندهای مختلف تولید می شوند. زباله های مکیده شده در جاروبرقی های کیسه ای درون کیسه جمع می شوند. این زباله ها در جاروبرقی های مخزنی داخل مخزن آنها جمع آوری می شوند.

* جاروبرقی ها با توجه به کارایی که دارند نیز دارای انواع مختلف تک کاره و چند کاره هستند. معمولا برای تمیز کردن سطوح سرامیکی، کف پوش ها و... جاروبرقی های تک کاره مورد استفاده قرار می گیرند. به منظور جمع آوری مایعات پخش شده در فضاهای مختلف همچون هتل ها و... از جاروبرقی های آب و خاک (دو کاره) استفاده می شود. جاروبرقی های دیگری هستند که بیشتر در فضاهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. به این جاروبرقی ها سه کاره یا آب و خاک و شوینده گفته می شود. قدرت توان این جاروبرقی ها بالا بوده و به مدت طولانی قابل استفاده هستند.

 * جاروبرقی های بی سیم نیز یکی از مدل های جاروبرقی هستند که بیشتر برای نظافت مبل ها، پنجره ها، فضای داخلی ماشین و... مورد استفاده قرار می گیرند.

* نوع جدیدی از جاروبرقی ها، جاروبرقی های تمام اتوماتیک هستند. این جاروبرقی نقشه فضای مورد نظر را اسکن کرده و به حافظه می سپارد. در نهایت به صورت کاملا اتوماتیک و خودکار شروع به نظافت محیط می کند. جهت جلوگیری از برخورد با مانع، در این جاروبرقی دوربین تعبیه شده است. این جاروبرقی شارژی بوده و زمانی که شارژ باتری به اتمام برسد، به محل شارژ برگشته و پس از افزایش شارژ، مجددا در همان نقطه قبل با کار نظافت می پردازد.

همانطور که گفته شد، با وجود اینکه جاروبرقی ها یک کارایی خاص دارند اما هر کدام از مدل های جاروبرقی دارای عملکرد و ویژگی های خاصی هستند. لذا در هنگام خرید جاروبرقی به نیاز و شرایط خود توجه کنید. همچنین بودجه خود را در نظر داشته و مناسب ترین جاروبرقی را خریداری کنید.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display