جستجو

نکات مهمی که در خرید پنکه به شما کمک می کند

نکات مهمی که در خرید پنکه به شما کمک می کند

  

هنگامی که هوا در تابستان گرم شده و برای خنک کردن خانه یا محل کارتان به دنبال بهترین راه‌حل هستید، یکی از روش‌هایی که احتمالاً به ذهنتان می‌رسد خرید پنکه است. این وسیله برقی خنک‌کننده در ایران بسیار محبوب است و بر اساس توان، اندازه و مشخصات دیگر به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. بسته به متراژ فضا و بودجه خود می‌توانید هر یک از مدل‌های پنکه را انتخاب کنید. به همین منظور در این مطلب قصد داریم نکات مهم در خرید پنکه مناسب را به زبان ساده به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

 پنکه-روسو

چرا خرید پنکه برای هر خانه ای ضروری است؟

از گذشته تاکنون، انسان‌ها برای خنک کردن محیط‌های مختلفی مانند محل سکونت، محل کار و مکان استراحت خود تلاش بسیاری کرده‌اند. از این رو برای فرار از گرما از روش‌های مختلفی استفاده کرده اند که یکی از آن‌ها، استفاده از پنکه است.

این وسیله راه‌حل سریعی برای خنک کردن فضا در محیط‌های کوچک محسوب می‌شود. پنکه نه تنها انرژی کمتری مصرف می‌کند، بلکه دارای انواعی از مدل‌های خارجی و ایرانی و رنگ‌بندی‌های متنوعی است که بهترین گزینه‌ راه‌حل سرمایشی برای خانه‌های آپارتمانی محسوب می‌شود. این وسیله قابلیت هدایت هوا را داشته و به شما در کارهایی مانند خشک‌کردن تابلوهای نقاشی، بیرون راندن دود از فضا و جابجایی هوا نیز کمک خواهد کرد.

 

چه مدل پنکه‌هایی در بازار موجود است؟

قبل از هر چیز لازم است دانشی از انواع پنکه‌ها داشته باشید تا بتوانید در انتخاب مدل مناسب بهتر عمل کنید. انواع پنکه‌هایی که در بازار موجود است شامل پنکه ایستاده، پنکه رومیزی، پنکه سقفی، پنکه دیواری، پنکه سه منظوره، پنکه بدون پره، پنکه گرمایشی و پنکه مه پاش است. حال که با انواع مختلف پنکه‌های امروزی آشنا شدید، با انتخاب پنکه مناسب با نیاز‌هایتان می‌توانید در هوای گرم به راحتی تنفس کنید.

 

در هنگام خرید پنکه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

خرید پنکه زیروبم‌های منحصربه‌فردی دارد که در صورت آشنایی با آن‌ها می‌توانید بهترین انتخاب را متناسب با شرایط خود انجام دهید. در ادامه مهم‌ترین فاکتورهایی را که یک خرید خوب و به صرفه را برایتان به ارمغان می‌آورد، به شما معرفی می‌کنیم:

 

پنکه - rosso

 

۱- به صدای پنکه توجه کنید

حتماً باید توجه داشت که خرید یک پنکه پایه بلند پرسروصدا، ممکن است آرامش شما را سلب کند. در واقع صدای پنکه یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید در زمان خرید آن را مدنظر قرار داد. برای این منظور بهتر است پنکه را با سرعت‌های مختلف روشن و میزان صدای دستگاه را امتحان کنید. این موضوع مهمی است، چون صدای پنکه ممکن است آسایش شما را در طی روز مختل کند.

 

۲- پنکه‌ای را خریداری کنید که نظافت آن آسان باشد

اگر پنکه به درستی تمیز نشود، گردوغبار و آلودگی را در فضا پخش می‌کند. بدون شک این چیزی نیست که شما بخواهید. رعایت نکاتی مانند آسانی تمیز شدن پنکه، عاملی بسیار حائز اهمیت بوده و در هنگام خرید پنکه باید به آن توجه کرد. بهتر است پنکه‌ای با قطعاتی که به راحتی باز شوند، تهیه کنید تا بتوانید آن‌ها را تمیز کنید.

 

۳- به ظرفیت هوادهی و قدرت پنکه دقت داشته باشید

ظرفیت هوادهی بر اساس پرتاب باد توسط پنکه تعیین می‌شود. هر چه ظرفیت هوادهی بالاتر باشد، باعث افزایش جریان هوا و پایین‌تر آوردن دمای هوا می‌شود. معمولاً ظرفیت هوادهی در دفترچه‌های راهنمای دستگاه شرح داده می‌شود. ترکیب اندازه پنکه و تنظیمات سرعت، دو عامل مهم در تعیین قدرت پنکه هستند. هر چه قدرت خروجی پنکه بیشتر باشد، جریان هوا نیز بیشتر می‌شود.

پنکه‌های رومیزی نیز همانند پنکه‌های سقفی و ایستاده جریان هوای خنک را ارائه می‌دهند. قابل ذکر است که قدرت پنکه با مصرف برق آن نیز رابطه مستقیم دارد. به عبارت دیگر، پنکه‌های با قابلیت ارائه بیشترین قدرت، بیشترین میزان انرژی برق را نیز مصرف می‌کنند.

 

۴- ایمنی و استحکام پنکه را مدنظر قرار دهید

در دوران کودکی، بارها به ما یاد داده شده است که از دست زدن به پنکه‌ها پرهیز کنیم. اما امروزه پنکه‌ها به دلیل داشتن ایمنی بالا دیگر به عنوان یک تهدید برای سلامتی کودکان محسوب نمی‌شوند. پنکه‌های پایه بلند از جمله محصولاتی هستند که به دلیل داشتن مشبک محافظ پره‌های خود بسیار ایمن‌اند. این موضوع به خصوص برای خانواده‌هایی که کودکان کوچک دارند بسیار حائز اهمیت است.

در هنگان خرید پنکه، توجه به فاصله و کوچکی مشبک محافظ پره‌های پنکه بسیار حیاتی است. محافظ پنکه باید فاصله‌های کوچکی از یکدیگر داشته باشد تا بتواند از ورود انگشت کودک در پره‌ها جلوگیری کند. از این رو اگر کودک خردسال یا حیوان خانگی دارید، علاوه بر توجه به ایمنی، حتماً به محکم و مستحکم بودن پنکه نیز توجه کنید تا بتوانید از خطر افتادن پنکه در اثر ضربه نیز در امان بمانید.

 

۵- از وزن و زیبایی ظاهری پنکه غافل نشوید

یکی دیگر از خصوصیات مهمی که باید در پنکه انتخابی خود مدنظر قرار دهید، ظاهر آن است. پنکه‌ای که با طراحی داخلی منزل شما سازگاری داشته و شیک باشد، می‌تواند جزو گزینه‌های مناسب شما باشد. اگر قصد استفاده از پنکه در چند اتاق و محل مختلف را دارید، بهتر است پنکه‌ای را انتخاب کنید که به راحتی جابجا شود.

در صورتی که از پنکه رومیزی استفاده می‌کنید، باید اندازه و وزن آن را بررسی کنید تا بتوانید به راحتی آن را جابه‌جا کنید. همچنین باید به طول کابل و دسترسی آسان به پریز نیز توجه کنید. در صورتی که قصد استفاده از پنکه در فضاهای مختلف را دارید، پنکه‌ای با وزن سبک و بدون نیاز به فیکس کردن روی دیوار را انتخاب کنید. به عنوان مثال، پنکه‌های رومیزی و شارژی می‌تواند برای استفاده در محل‌های مختلف مناسب باشند. در کل باید در هنگام انتخاب پنکه به بررسی ویژگی‌های مختلف پنکه توجه کرده و با مقایسه آن‌ها، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

انواع پنکه - روسو

 

۶- ریموت و تایمر پنکه را دریابید

با استفاده از یک دستگاه کنترل از راه دور، دیگر نیازی به بلند شدن برای تغییر تنظیمات پنکه ندارید. این دستگاه به شما امکان می‌دهد تا از فاصله دور، پنکه خود را روشن و خاموش کنید و یا تنظیمات دیگری را برای سرعت آن انجام دهید. همچنین، با استفاده از تایمرها می‌توانید پنکه خود را برای مدتی مشخص روشن نگه دارید. به عنوان مثال می‌توانید تایمر را برای 4 ساعت تنظیم کنید و پنکه به صورت خودکار بعد از این مدت خاموش می‌شود. بنابراین دیگر نیازی به بلند شدن از روی مبل نیست و تنها با یک اشاره می‌توانید هوای خنکی را به خودتان هدیه دهید.

 

۷- از شرایط گارانتی پنکه مورد نظرتان مطمئن شوید

وجود گارانتی و خدمات پس از فروش در پنکه‌ها به منزله ارائه خدماتی قابل اعتماد برای مشتریان است. از آنجا که پنکه‌ها به طور مستقیم با برق کار می‌کنند، در آن‌ها قطعات حساس الکترونیکی و پیشرفته به کار رفته است. در نتیجه این دستگاه‌ها ممکن است به مرور زمان به مشکلات قابل توجهی دچار شوند. در نتیجه در زمان خرید پنکه، باید از وجود گارانتی و خدمات پس از فروش مطمئن شوید تا در صورت نیاز به رفع خطا و مشکلات، به سادگی به این خدمات دسترسی داشته باشید.

 

با توجه به متراژ اتاق چه نوع پنکه‌ای را انتخاب کنیم؟

انتخاب پنکه مناسب برای هر فضایی، نکته‌ای مهم است. برای خنک کردن یک اتاق کوچک یا منطقه‌ای خاص، پنکه رومیزی یا ایستاده روی میز، می‌تواند گزینه خوبی باشد. برای فضاهای متوسط تا بزرگ، پنکه‌های سقفی یا ایستاده با قدرت خنک‌کننده بالا مناسب هستند. پنکه‌های مه پاش نیز برای فضاهای کوچک مناسب هستند. در نهایت توصیه می‌شود که پنکه سقفی را در فضاهایی مانند نشیمن و پذیرایی استفاده کنید و از استفاده آن در اتاق خواب خودداری کنید.

 

سخن پایانی

سپاسگزاریم از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید. امیدواریم با نکات مهمی که در زمینه خرید پنکه به شما آموزش دادیم، بتوانید بهترین پنکه متناسب با فضای مورد نظرتان را خریداری کنید و از هوایی خنک در دل گرمای تابستان نهایت لذت را ببرید. اگر در زمینه انتخاب پنکه نکته دیگری به ذهنتان می‌رسد، خوشحال می‌شویم آن را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

 

 

 

انصراف از نظر
نظرات
26/02/1402 12:40 ق.ظ
👌🏻Very nice
فیلترها
Sort
display