جستجو

مقایسه مکش جاروبرقی (فشار منفی) در مقابل توان (وات) جاروبرقی

مقایسه مکش جاروبرقی (فشار منفی) در مقابل توان (وات) جاروبرقی

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با مکش جاروبرقی (فشار منفی) در مقابل توان (وات) جاروبرقی صحبت کنیم. پس اگر قصد دارید در رابطه با این مساله اطلاعات مفیدی به دست آورید بهتر است تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

 

خرید جاروبرقی مناسب

می توان گفت جاروبرقی جزو وسایل ضروری و پرکاربرد درون هر منزل می باشد. افراد معمولاً دو الی سه بار در هفته از این وسیله استفاده می کنند. جاروبرقی توانسته است زندگی انسان ها را راحت تر کند. با وجود این وسیله افراد دیگر مانند زمان های قدیم برای تمیز کردن منزل خود با دشواری روبرو نمی شوند. اگر شما یک جاروبرقی مناسب و باکیفیت تهیه کنید می توانید تا سالیان سال از آن استفاده کنید. جارو برقی علاوه بر ظاهر زیبا باید از کیفیت بسیار خوبی نیز برخوردار باشد. افراد از این وسیله به صورت مداوم استفاده می کنند. در نتیجه کیفیت در این وسیله حرف اول را می زند.

اما شاید خرید یک وسیله ای که زیبا و در عین حال کاربردی باشد برای همه افراد کار آسانی نباشد. برای خرید جارو برقی مناسب باید به یک سری نکات کلیدی توجه کنید. مصرف برق اولین نکته ای است که در هنگام خرید جاروبرقی باید به آن توجه کنید. میزان مصرف برق بر روی بدنه جاروبرقی مشخص شده است.

توان جاروبرقی های خانگی بین ۱۳۰۰ تا ۲۵۰۰ وات می باشد. حتما در هنگام خرید این وسیله به میزان توان آن توجه کنید‌‌. زیرا ممکن است جاروبرقی ها مصرف برق بسیار بالایی داشته باشند و استفاده از آن ها اصلا به صرفه و مناسب نباشد. از دیگر ویژگی هایی که در خرید جاروبرقی باید به آن توجه کرد قدرت مکش است. اگر قدرت مکش یک جاروبرقی کم باشد شما نمی توانید آلودگی های سطح زمین را به راحتی و به سرعت جمع آوری کنید. در نتیجه قدرت مکش بالا یک فاکتور و پارامتر بسیار مهم در خرید جارو برقی است. فیلتر مناسب نیز یک پارامتر دیگر در خرید جاروبرقی به حساب می آید که باید افراد به آن توجه کنند.

جاروبرقی های ارزان قیمت می توانند تا ۱۲ فیلتر را تحمل نمایند. همچنین این فیلتر ها دارای طول عمر متفاوتی می باشند‌ بعضی از فیلترها را افراد باید به صورت سالانه تعویض کنند، اما فیلتر های دیگر طول عمر بیشتری دارند و نیاز نیست که آن ها را به صورت مرتب و سالانه تعویض کرد.

 

پارامتر های مهم در خرید جاروبرقی

قبل از پرداختن مکش جاروبرقی (فشار منفی) در مقابل توان (وات) جاروبرقی بهتر است از پارامتر های مهم در خرید صحبت کنیم. از دیگر پارامتر های مهم در خرید جاروبرقی میزان صدادهی می باشد. در خرید جاروبرقی میزان صدادهی حین استفاده نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد. جاروبرقی هایی که سر و صدای زیادی ایجاد می کنند سبب می شوند که افراد در حین استفاده از آن ها اذیت شوند. البته بسیاری از سازندگان این وسیله می‌ گویند اگر جاروبرقی پرقدرت خریداری نمایید باید سر و صدای بالای آن را نیز تحمل کنید. جارو برقی را در فروشگاهی که قصد خرید از آن را دارید روشن کرده و از میزان صدای تولید شده آن اطلاع پیدا نمایید‌ تا جایی که امکان دارد بهتر است از خرید جارو برقی هایی که سر و صدای بسیار زیادی ایجاد می کند خودداری نمایید.

 

فاکتور بعدی حجم مخزن این وسیله می باشد. تمام جاروبرقی های خانگی دارای یک مخزن می باشند که درون مخزن خود آشغال های جمع آوری شده را نگهداری می کند. معمولا این مخزن ها دارای حجم های مختلف و متفاوتی می باشند. اگر حجم مخزن بسیار بزرگ باشد می‌ توانید آن را دیرتر از حد معمول تخلیه نمایید. مشخصات لوله مکش موردی می باشد که در هنگام خرید حتما باید بررسی شود. اگر می خواهید در حین کار راحت باشید بهتر است از لوله هایی که ساختار تلسکوپی و تنظیم طول دارند استفاده نمایید. بهتر است از لوله هایی از جنس آلومینیوم استفاده کنید. جنس آلومینیوم می شود که شما جارو کردن را با بیشترین مکش انجام دهید. یک ویژگی دیگر جاروبرقی های با کیفیت برس آن می باشد‌. برس ها نباید زیاد نرم و یا زیاد سفت باشند. نکته مهم در خرید جاروبرقی بودجه است.

افراد می توانند بر اساس بودجه ای که برای خود در نظر گرفته اند خرید خود را انجام دهند. البته این قیمت بستگی به برندی دارد که شما خرید خود را از آن انجام می دهید.  افرادی که از برند های مطرح جاروبرقی خود را تهیه کرده اند همواره از کیفیت این وسایل راضی می باشند. در خرید جاروبرقی فاکتور های بسیار زیادی وجود دارند که افراد باید به آن ها توجه کنند. جنس بدنه، توانایی تعویض قطعات، وزن جاروبرقی، چرخ ها، وجود سری های مختلف، سیم جاروبرقی و ... جزو فاکتور های مهمی می باشند که باید در هنگام خرید به آن توجه نمایید.

 

بررسی مقایسه مکش جاروبرقی (فشار منفی) در مقابل توان (وات) جاروبرقی

در مطالب بالا در رابطه با ویژگی های یک جاروبرقی خوب در موقع خرید صحبت کردیم. اگر می خواهید خریدی مطمئن و مقرون به صرفه داشته باشید و تا سالیان سال بتوانید از آن استفاده نمایید بهتر است ویژگی هایی که در بالا اشاره شد را بررسی کرده و بعد خرید خود را انجام دهید‌.

آیا مکش جاروبرقی (فشار منفی) در مقابل توان (وات) جاروبرقی یکسان می باشد یا خیر. در پاسخ به این پرسش باید گفت خیر مکش جاروبرقی در مقابل توان آن یکسان نمی باشد. می توان گفت صحبت در رابطه با مکش تا حدودی بحثی تخصصی و سخت است. اما به طور قطع می توان عنوان کرد که توان با مکش دستگاه یکسان نیست. باید گفت به هیچ عنوان این دو مشخصه با هم یکسان نمی باشند‌. وات هر دستگاه فقط میزان مصرف برق جاروبرقی را نشان می دهد.

به عنوان مثال اگر بر روی دستگاه ۱۰۰۰ وات درج شده باشد به این معنی است که آن وسیله در هر یک ساعت یک کیلو وات برق مصرف می کند. ولت نشان دهنده واحد اندازه گیری می باشد و نمی تواند توان و قدرت خروجی را نشان دهد. همچنین نمی تواند قدرت مکش را نیز مشخص کند. این نکته را به خاطر داشته باشید که هر چقدر توان دستگاه شما بالاتر باشد میزان برقی که مصرف می‌کند نیز بیشتر می باشد. برای ارزیابی دقیق جاروبرقی همواره به مکش آن و جریان هوا جاروبرقی یا همان سرعت مکش توجه می شود. این دو قسمت با هم ارتباط مستقیم دارند.

 

بررسی مکش جاروبرقی

در قسمت بالا عنوان کردیم که مکش جاروبرقی در مقابل توان جاروبرقی ارتباطی با هم ندارند. حال می خواهیم به بررسی مکش جاروبرقی بپردازیم تا شما بهتر با این‌ مفهوم آشنا شوید. می توان گفت قدرت مکش به عنوان قدرت ایجاد خلا توسط موتور نیز عنوان می شود. هر چقدر قدرت مکش یک دستگاه بیشتر باشد می تواند حجم هوای بیشتری را نیز سریعتر جابجا کند. این قدرت مکش توسط یک سری ابزار های مخصوص اندازه گیری می شود. قدرت مکش نشان می دهد که مکنده می تواند چه مقدار آب را تا چه ارتفاعی به سمت بالا بکشد. با این معیار می توانید عملکرد جاروبرقی را ارزیابی نمایید. یک دستگاه سنجش مکنده می‌ تواند این مکش را اندازه گیری کند و شما را از مقدار دقیق این مکش مطمئن کند.

 

بررسی جریان هوای جاروبرقی

در این قسمت به بررسی جریان هوای جاروبرقی می‌پردازیم. می توان گفت این حجم هوای جابجا شده در فوت مکعب بر دقیقه اندازه گیری می شود. همچنین بعضی مواقع این جریان هوا با لیتر در ثانیه نیز اندازه گیری می گردد. موارد مختلفی می تواند در جریان هوا تاثیر بگذارد. این موارد شامل ابزار و لوازم جانبی، میزان مقاومت موجود در شلنگ، فیلتراسیون جاروبرقی می باشند. تنها موتور جاروبرقی نمی تواند بر روی جریان هوای جاروبرقی تاثیرگذار باشد. تمام مواردی که عنوان شد جزو مواردی می باشند که می توانند بر روی سرعت مکش تاثیر مستقیم بگذارند و جزو موارد واقعاً مهمی می باشند.

 

بررسی مکش جاروبرقی در مقابل توان جاروبرقی

مکش جاروبرقی در مقابل توان (وات) جاروبرقی یک مبحث بسیار مهم می باشد. شما باید در صورت تمایل به مقایسه و بررسی این موضوع در رابطه با توان جاروبرقی و مکش جاروبرقی نیز اطلاعاتی داشته باشید. اما باید در نظر داشته باشید رابطه بین مکش و توان در این وسیله یک رابطه معکوس است.

وقتی یک دستگاه جاروبرقی مکش زیادی انجام دهد جریان هوا کم می باشد و اگر جریان هوا زیاد باشد، مکش دستگاه کم می شود. اگر می خواهید ارزیابی عملکرد جاروبرقی را بررسی کنید، بهتر است به جریان هوا و مکش آن توجه کنید. در سال های اخیر شرکت های تولید کننده این وسیله توانسته اند که فناوری موتور جاروبرقی را بهبود بخشند.

مکش جاروبرقی (فشار منفی) در مقابل توان (وات) جاروبرقی نکته مهمی است. این عملکرد به هیچ عنوان سبب افزایش مصرف برق این دستگاه نمی شود. این ویژگی سبب شده است که جاروبرقی ها بسیار کاربردی و مقرون به صرفه شوند. با وجود این ویژگی افراد می توانند با توان بسیار پایین و مصرف انرژی کم عملکرد بسیار عالی از جاروبرقی خود مشاهده کنند.

 

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display