جستجو

جاروبرقی های رباتیک

جاروبرقی های رباتیک

آنچه لازم است درباره جاروبرقی رباتیک "رومبا" بدانید.

این روزها نام «رومبا» ربات نمادین شرکت آی ربات به قدری همه‌گیر شده است که می‌توان آن را از لحاظ شهرت همرده نام‌هایی چون «کلینکس» قرار دارد.اگر به دنبال مدل دلخواه ربات رومبا خود می‌گردید این مقاله می‌تواند در آشنایی با مدل های آن به شما کمک کند.

 تقریبا میتوان گفت کلمه «رومبا» با عنوان جاروبرقی رباتیک عجین شده است؛ و جارو‌برقی های رباتیک شرکت آی‌روبات هنوز در نوع خود بهترین هستند. گرچه با توجه به تنوعی که در مدل ها وجود دارد، انتخاب مدلی که برای شما مناسب باشد کار دشواری به نظر می‌رسد.

نگاهی به بهترین روش های معمول در انتخاب جاروبرقی های رباتیک و همچنین خصوصیات رومبا به شما این اجازه را خواهد داد تا در انتخاب جارویی که با فضا، احتیاجات و بودجه شما هماهنگ باشد، مسیر آسان‌تری را در پیش داشته باشید.

با توجه به تجربه‌ی چندین ساله‌ام در زمینه تکنولوژی و نوشتن درباره آن، به اندازه کافی با جاروبرقی های رباتیک رومبا سروکار داشتم و از نحوه عملکرد آنها آگاه هستم.

برای شروع بیایید در نظر بگیریم که جاروبرقی رباتیک چه چیزی برای شما فراهم می‌کند و باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

 

قدرت مکش و تمیزکنندگی

قطعا بارزترین خصوصیت یک جاروبرقی، قدرت تمیزکنندگی آن است. درحالیکه به طور معمول قدرت مکندگی در جاروبرقی‌ها با نمودار اعدادی نشان داده می‌شوند، آی‌ربات به عناوین مبهمی مثل" توان مکندگی x5 "  بسنده کرده که در عین مبهم بودن باز هم به شما در تشخیص مدل مناسب کمک می‌کند و در کنار آن خصوصیات بارز دیگری همچون غلتک‌های بدون فرچه و فیلترهای حساسیت‌زدا وجود دارد.

 

سبک و عملکرد جاروبرقی رباتیک

این جاروبرقی ها مقرون به صرفه با استفاده از الگویی تصادفی فضاهای شما را تمیز می‌کنند. بدین صورت که جاروبرقی آنقدر در فضا می‌چرخد تا به دیواری برخورد کرده و بازگردد. این خصوصیت می‌تواند به تنهایی همه‌ی نیازهایی که شما از یک جاروبرقی دارید را برآورده سازد، اما در عین حال مدل‌های مجهزتر و هوشمندتری نیز وجود دارند که شیوه‌های سودمندتری را برای تمیز کردن در اختیار شما قرار می‌دهند. این مدل‌ها حتی روش‌های ویژه‌ای را برای تمیز کردن فضاها ارائه می‌کنند و شما می‌توانید به دلخواه آن‌ ها تغییر دهید. همچنین به شکل هوشمند یاد می‌گیرند که از تمیز کردن برخی سطوح اجتناب کنند.

 

میزان صدای مکش

شرکت آی‌ربات اطلاعات دقیقی در مورد طول موج صدای دستگاه‌های خود ارائه نکرده است. اما اگر قصد دارید هنگامی که دستگاه مشغول کار است در خانه بمانید، بهتر است نقد و بررسی‌‌هایی که در این مورد در فضای مجازی در مورد مدل انتخابی شما منتشر شده مورد بررسی قرار دهید.

 

ویژگی‌های مختص به خانه هوشمند

صرف‌نظر از روش هوشمند این جاروها برای تمیز کردن فضای خانه، برخی از مدل‌های این جارو به شما اجازه می‌دهد تا فرآیند کار را روی گوشی خود مانیتور و کنترل کنید. برای مثال می‌توانید وقتی در جاده هستید وضعیت را چک کنید؛ یا هنگامی که در حال ترک خانه هستید، تمیزکاری را با آمازون الکسا و یا دستیار هوشمند دیگری استارت بزنید. و یا اینکه هنگام برخورد دستگاه با اسباب‌بازی لگو فرزندتان بوسیله نوتیفیکیشن مطلع شوید.

 

قابلیت تعمیر

از آنجا که این جاروبرقی رباتیک از برندهای بسیار محبوب و پرطرفدار می‌باشد، پیدا کردن قطعات جایگزین برای آن کاری آسان به نظر می‌رسد و به شما اجازه می‌دهد این جاروبرقی را برای مدت طولا‌نی‌تری در یک شرایط مناسب نگهداری کنید.

 

بهترین مدل‌های جاروبرقی رباتیک رومبا

 

١. آی‌ ربات رومبا ٦١٤

جاروبرقی های رباتیک سری ٦٠٠ آی‌ربات همه‌ی ویژگیهای مدل‌های ابتدایی این جاروبرقی را دربردارد و مدل رومبا ٦١٤ مقرون به صرفه‌ترین مدل آن است. این جاروبرقی ربات توانایی حرکت هوشمندانه به دور فضای خانه را ندارد، بنابراین برای فضاهای بسیار بزرگ به هیچ وجه ایده‌آل به نظر نمی‌رسد؛ اما برای اتاقهایی با اندازه متوسط مناسب به نظر می‌رسد. طراحی غلتک‌های دوسویه آن برای تمیز کردن سطوح گوناگون کاملا موثر است و می‌توانید با خرید موانع مجازی از ورود آن به اتاق‌های دیگر جلوگیری کنید.

 

٢. آی‌ ربات رومبا ٦٧٥ (مجهز به وای‌ فای)

رومبا ٦٧٥ کاملا شبیه به مدل ٦١٤ است، با این تفاوت که مجهز به وای‌فای می‌باشد. و به شما امکان راه‌اندازی و متوقف کردن جاروبرقی بوسیله‌ی گوشی را می‌دهد. همچنین می‌توانید از طریق الکسا یا دستیار گوگل این کار را انجام دهید. این جاروبرقی رباتیک همچنین به شما ‍‍پیشنهادات فصلی ارائه می‌کند که با آن می‌توانید به جاروبرقی رباتیک برنامه زمانبندی خودکار دهید. حتی وقتی مدل کارکرده آن را از آمازون می‌خرید باز هم به اندازه مدل نوی آن کارایی دارد.

 

٣. آی ‌ربات رومبا (E5 (5150 (مجهز به وای ‌فای)

این جاروبرقی رباتیک با نام عجیب E5 شبیه مدل‌های سری ٦٠٠ است که پیش از این درباره آنها سخن گفتیم؛ و از سیستم رهیابی تصادفی و همچنین همان خصوصیات هوشمند بهره می‌برد. تنها تفاوت ان این است که برای صاحبان حیوانات خانگی تعبیه شده است. دو فیلتر حساسیت‌زدا، مکش قوی‌تر این جاروبرقی و همچنین غلتک‌های بدون فرچه‌ی آن به گونه ای طراحی شده اند که موها و کرک‌ها به آن گیر نکند.

 

٤. آی ‌ربات رومبا i3 و i3+ (مجهز به وای ‌فای)

سری i (آی) رومبا شامل مدل‌های پیشرفته‌تر است.

این جاروبرقی های رباتیک به جای اینکه به شکل تصادفی دور خانه شما بچرخند، در خطوط مستقیم حرکت می‌کنند و این روش هنگامیکه با افزایش قدرت مکش همراه باشد، می‌تواند برای فضاهای بزرگتردر مقایسه با مدل E5 موثرتر واقع شود. i3 یک مدل خوداتکا است، اما با i3+ و دستگاهی مجزا که برای تخلیه خودکار آن تعبیه شده، دیگر نیازی نیست نگران تمیز کردن تالارهای بزرگ پذیرایی باشید.

 

٥. آی‌ربات رومبا i7(7150) و i7+ (مجهز به وای‌فای)

مدل i7 صرف‌نظر از داشتن تمام ویژگی‌های i3، با استفاده از یک دوربین از خانه شما نقشه‌برداری می‌کند. بدینوسیله شما می‌توانید یک اتاق خاص و یا حتی قسمت مشخصی از یک اتاق (مانند زیر مبل) را تمیز کنید. i7+ هم مانند i3+ با اتصال به دستگاهی مجزا مجهز به تخلیه خودکار است.

 

٦. آی‌ربات رومباi9(9150)  وi9+ (مجهز به وای‌فای)

این مدل که گران‌ترین مدل این نوع جارو برقی ها است، بیشترین قدرت مکش را دارد و با اندکی تفاوت در طراحی می‌تواند تمامی گوشه‌ها و فضاها را به‌راحتی پوشش دهد. همچنین با داشتن فیلترهای حساسیت‌زدا، برای صاحبان حیوانات خانگی بسیار مناسب به نظر می‌آید و همانند دیگر مدل‌های سری i(آی) مدل i9+ آن مجهز به تخلیه خودکار است.

 

زمین‌شوی اتوماتیک براوا

آی‌ربات همچنین زمین‌شوهای اتوماتیکی را تحت عنوان "براوا" تولید کرده است. مانند رومبا، براوا سطوح شما را به روش اسپری و سپس پاک کردن تمیز می‌کند که موثرتر از جاروبرقی است. من به شخصه هنوز فرصت استفاده از زمین‌شوهای براوا را پیدا نکرده‌ام. اما علی‌رغم استقبال و محبوبیت کمتر نسبت به جاروبرقی های رباتیک خویشاوند خود، نقدهای خوبی دریافت کرده‌اند.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انصراف از نظر
نظرات
08/09/1399 02:00 ق.ظ
123
29/06/1400 08:50 ق.ظ
این جاروها خیلی خوبن فقط ازش نباید توقع انچنانی داشت جای جاروبرقی عادیو نمیتونه بگیره
فیلترها
Sort
display