جستجو

دلایل داغ کردن جاروبرقی و روش های حل آن

دلایل داغ کردن جاروبرقی و روش های حل آن

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با داغ کردن جاروبرقی و دلایل و روش های حل آن صحبت کنیم. جاروبرقی جزو وسایل بسیار پرکاربرد در هر منزلی می باشد. این وسیله وظیفه جمع آوری گرد و غبار و آشغال های کف زمین را برعهده دارد. برند های مختلفی دست به تولید جاروبرقی زده اند. پس اگر شما نیز می خواهید در رابطه با داغ کردن جاروبرقی و دلایل آن بدانید بهتر است تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

 

جاروبرقی یک وسیله بسیار کاربردی

جاروبرقی جزو وسایل بسیار پرکاربرد در هر منزلی می باشد. می توان گفت افراد بنا به تعداد اعضای خانواده در هفته از این وسیله استفاده می کنند.‌ اگر متراژ منزل شما زیاد است و به طور مداوم از جاروبرقی برای تمیزی سطوح استفاده می کنید ممکن است بعد از گذشت مدت زمانی جاروبرقی شما با مشکل داغ شدن مواجه شود. داغ شدن جاروبرقی علت های مختلفی دارد که در ادامه به بررسی دلایل آن خواهیم پرداخت.

می توان گفت داغ شدن جاروبرقی تا حدودی امر طبیعی و غیر قابل اجتناب می باشد‌‌ اما اگر این داغ شدن پیوسته اتفاق بیفتد و افزایش پیدا کند شما باید به دنبال رفع این مشکل بگردید. همچنین راه حل های رفع آن را بررسی کنید. ممکن است شما در حین جارو کشیدن متوجه آن از بوی به وجود آمده شوید. همچنین اگر به بدنه جاروبرقی دست بزنید متوجه گرمای بیش از حد معمول آن خواهید شد. اگر با این مشکل روبرو شدید بهتر است سریعاً جارو برقی را خاموش نمایید و به دنبال راه حل های رفع این مشکل و داغ شدن بیش از حد جاروبرقی بپردازید.

 

 

 

بررسی دلایل داغ شدن جاروبرقی این وسیله کاربردی

داغ شدن جاروبرقی دلایل مختلفی دارد. شما با شناختن این دلایل می توانید سریع و با کم ترین مشکل این عیب را برطرف نمایید. یکی از دلایلی که سبب بروز این مشکل می شود خراب شدن پروانه موتور می باشد. پروانه ها وظیفه دارند که در هنگام کار کردن جاروبرقی به حرکت در بیاید و با حرکت خود هوا را به سمت خارج جاروبرقی هدایت کنند. با این کار می‌ توانند یک خلا درون جاروبرقی به وجود آورند و با خلا به وجود آمده عمل مکش را در جاروبرقی به وجود آورند.

اگر جاروبرقی شما دچار داغ شدن بیش از حد می شود بهتر است در مرحله اول خرابی پروانه آن را بررسی کنید. خرابی پروانه موتور یکی از علل شایع در داغ شدن جاروبرقی می باشد. اگر داغ شدن جارو شما به علت خرابی پروانه آن باشد شما با باز کردن جاروبرقی می توانید متوجه این مشکل شوید. در صورت خرابی پروانه جاروبرقی تنها راه درست کردن این مشکل تعویض آن می باشد. با تعویض پروانه می توانید جاروبرقی را مثل روز اول نمایید. می توان گفت اگر با این مشکل مواجه شده اید بهتر است در سریعترین زمان ممکن جاروبرقی خود را به متخصصین و کارشناسان و در این زمینه ارجاع دهید. به این صورت می توانید مشکل جاروبرقی خود را به بهترین شکل ممکن برطرف نمایید.

 

 

 

پاکت پر شده یکی از علل دیگر داغ شدن جاروبرقی

یکی از علت های داغ شدن جاروبرقی پرشدن پاکت آن می باشد. همچنین فیلتر کثیف و مسدود شدن راه لوله نیز یکی از علت های دیگر داغ شدن جاروبرقی به حساب می آید. می‌ توان گفت اکثر جاروبرقی ها دارای فیلترهایی در مسیر ورودی و خروجی هوا می باشند که این فیلتر ها به مرور زمان توسط گرد و خاک و آشغال مسدود می‌ شوند. اگر این فیلترها کثیف باشند و مسدود شده باشند دیگر نمی توانند هوا را رد و بدل نمایند. همین رد و بدل نشدن هوا سبب می‌ شود تا موتور جاروبرقی به سرعت داغ شود. همچنین در نظر داشته باشید اگر پاکت جاروبرقی پر شده باشد به موتور آن فشار وارد می شود و جاروبرقی بسیار داغ می گردد‌.

پر بودن کیسه می‌ تواند به موتور جاروبرقی فشار بسیاری وارد کند. یکی از راه حل هایی که شما می توانید تشخیص دهید داغ شدن جاروبرقی به چه علت می باشد کم شدن مکش آن است. اگر مکش جاروبرقی کم شده است به احتمال بسیار زیاد علت داغ شدن جاروبرقی شما به خاطر مسدود شدن فیلتر و پر شدن پاکت آن می باشد. بهتر است برای برطرف کردن این مشکل کیسه را تعویض نمایید و یا آن را خالی کنید و همچنین از فیلترهای مخصوص جاروبرقی استفاده کنید. به این صورت می‌ توان این مشکل به وجود آمده را به احتمال بسیار زیاد برطرف نمایید. بعد از تمیز کردن کیسه جاروبرقی و تعویض فیلتر آن اگر مشکل جاروبرقی شما برطرف نشد بهتر است آن را به دست یک تعمیرکار کاربلد بسپارید.

 

 

خراب شدن ترموسوئیچ

خراب شدن ترموسوئیچ یکی دیگر از دلایل داغ شدن جاروبرقی می باشد. وظیفه ترموسوئیچ در جاروبرقی این است که در صورت داغ شدن بیش از حد جاروبرقی، این وسیله را خاموش کند. اگر ترموسوئیچ خراب شده باشد دیگر نمی تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد و دمای جاروبرقی به مرور زمان بسیار افزایش پیدا می کند. در این صورت می‌ توانید از خرابی ترموسوئیچ خود مطمئن شوید. در این مواقع بهتر است جاروبرقی خود را به یک تعمیرکار بسپارید تا ترموسوئیچ آن تعویض گردد. بعد از تعویض شدن ترموسوئیچ دیگر شما با داغ شدن جاروبرقی مواجه نخواهید شد. زیرا ترموسوئیچ جدید می تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد.

یک دلیل دیگر برای داغ شدن جاروبرقی فشار بیش از اندازه به موتور جاروبرقی می باشد. موتور جاروبرقی را می توان مهمترین قسمت درون این وسیله دانست. اگر فشار بسیار زیادی بر موتور جاروبرقی وارد شود احتمال داغ شدن این دستگاه بسیار افزایش پیدا می کند. این فشار بیش از اندازه به موتور ممکن است سبب سوختگی موتور نیز شود. اگر جاروبرقی شما به طور پیوسته کار می کند و دمای آن به سرعت افزایش پیدا می‌ کند بهتر است آن را به دست یک تعمیرکار با تجربه بسپارید تا از سوختگی موتور آن جلوگیری شود. تعمیرکارها در این شرایط می توانند بهترین تشخیص را داده و از سوختگی و خرابی جاروبرقی شما جلوگیری به عمل آورند.

 


 ترموسوئیچ - روسو

 

نیم سوز شدن موتور جاروبرقی

یکی از اتفاق های ناگوار در اثر افزایش دمای جاروبرقی نیم سوز شدن موتور آن می باشد‌. همانطور که گفته شد موتور یک قسمت بسیار مهم درون جاروبرقی می باشد. عملکرد جاروبرقی بر عهده موتور آن است. مهمترین قسمت الکتریکی درون هر وسیله ای موتور آن است‌. در مطالب بالا عنوان کردیم فشار بیش از اندازه به موتور جاروبرقی سبب نیم سوز شدن موتور می شود. این مورد یکی از علت های بسیار رایج در داغ شدن جاروبرقی است. موتور هایی که نیم سوز شده اند به شدت جریان برق را مصرف می کنند.

می توان گفت یکی از مهم ترین دلیل های داغ شدن هر وسیله ای نیم سوز شدن آن می باشد. در صورت نیم سوز شدن کاری از دست شما بر نمی آید. بهتر است که وسیله خود را به دست یک تعمیرکار با تجربه بسپارید تا سیم پیچی موتور را مجدد انجام دهد و این مشکل را برای شما به بهترین شکل ممکن برطرف کند. البته در نظر داشته باشید که سیم پیچی شدن موتور ممکن است موقتی باشد. بهتر است موتور جاروبرقی خود را تعویض کنید تا بتوانید در دراز مدت از آن بدون هیچ مشکلی استفاده کنید و دیگر درگیر تعمیرات نشوید.

احتمال دارد در صورت داغ شدن جاروبرقی برد آن نیز سوخته باشد. در صورت سوختن برد ترموسوئیچ کار خود را به درستی انجام می‌ دهد اما در این میان برد نمی تواند اطلاعات را به موتور منتقل کند. به همین علت در زمان داغ شدن جاروبرقی دیگر خاموش نمی شود و اطلاعات دیر به موتور می رسد. در این صورت باید به یک تعمیرکار حرفه ای مراجعه نمایید و تا مشکل برد شما نیز برطرف شود. در نظر داشته باشید داغ شدن جاروبرقی اگر بیش از حد معمول اتفاق بیفتد ممکن است لطمه های جبران‌ ناپذیری به دستگاه شما وارد کند. پس بهتر است در سریع ترین زمان ممکن بهترین اقدام را برای رفع این مشکل انجام دهید.

 

 

 

راه حل های رفع داغ کردن جاروبرقی

در مطالب بالا در رابطه با علت های بسیار شایع درباره داغ کردن جاروبرقی مطالبی را عنوان کردیم. شما نیز اگر با مشکل داغ شدن جاروبرقی خود روبرو هستید می توانید با مطالب بالا به عیب یابی آن بپردازید. جاروبرقی یک وسیله بسیار پرکاربرد در هر منزل می باشد که در صورت نبود آن می‌ تواند کار اعضای خانواده را با مشکل روبرو کند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی وسایل بسیار زیادی برای راحتی زندگی انسان ها به وجود آمده است که جاروبرقی یکی از این وسایل می باشد.

در زمان های گذشته با نبود جاروبرقی افراد به وسیله جارو دستی به رفع گرد و غبار و آشغال های منزل خود می پرداختند. با به وجود آمدن جاروبرقی این کار به راحتی و به سرعت انجام می شود. البته در نظر داشته باشید این وسیله الکتریکی نیز ممکن است مشکلاتی را برای افراد به وجود آورد که داغ شدن آن یکی از این مشکلات می باشد.

در صورت داشتن نمایندگی معتبر جاروبرقی خود را به نمایندگی برده و به رفع عیوب آن بپردازید. همچنین می توانید از تعمیرکاران با تجربه و کاربلد در این زمینه کمک گرفته و مشکل جاروبرقی خود را به بهترین شکل ممکن برطرف نمایید‌.

در نظر داشته باشید که در صورت بروز هرگونه مشکلی به متخصص مراجعه نمایید و در صورت نداشتن تجربه و مهارت اقدام‌ به انجام کاری نکنید. تعمیر وسایل برقی کاری تخصصی و حرفه‌ ای می‌باشد و این کار از عهده افراد مبتدی و ناشی بر نمی آید. در صورت نداشتن تبحر کافی ممکن است باعث آسیب جدی به وسیله برقی خود شوید. به گونه ای که دیگر از تعمیرکار های حرفه ای نیز کاری بر نمی آید. همچنین تعمیر وسایل برقی کاری پر ریسک و پرخطر می باشد که در صورت سهل انگاری ممکن است آسیب مالی و جانی فراوانی به افراد وارد کند.

 

جمع بندی

در این مقاله قصد داشتیم تا در رابطه با داغ شدن جاروبرقی و دلایل و علت های این امر صحبت کنیم و راه حل های مربوطه در این زمینه را به شما ارائه دهیم. تا در صورت بروز این مشکل بهترین اقدام را انجام دهید. جاروبرقی جزو وسایلی می باشد که نبود آن در هر خانه ای به شدت احساس می‌ شود. در صورت خراب شدن ممکن است کار افراد را با مشکل روبرو سازد. پس در زمان کار کردن با این وسیله هر از گاهی به بدنه آن دست بزنید تا متوجه دمای آن شوید. اگر دمای این وسیله بالا رفت باید در سریعترین زمان ممکن وسیله را نزد تعمیرکاران متخصص در این زمینه ببرید. می‌ توان گفت در بیشتر مواقع در صورت بروز این مشکل افراد متخصص می توانند به رفع عیب به وجود آمده بپردازند. پس در صورت مواجه شدن با این مشکل جای نگرانی وجود ندارد.

امید است با این مقاله توانسته باشید در رابطه با علت های داغ شدن جاروبرقی و راه حل های مطمئن برطرف کردن این مشکل اطلاعات مفیدی به دست آورید.  نگهداری از وسایل خانگی کاری حساس می باشد که باید حتما به آن دقت کنید. خرید این وسایل پایان کار نیست.‌ نگهداری از آن نیز کاری مهم و حساس می‌ باشد. امیدواریم با مطالعه این مقاله بهترین اطلاعات را در این زمینه کسب کرده باشید و دلایل داغ شدن جاروبرقی را به خوبی درک کرده باشید.

 

انصراف از نظر
نظرات
10/03/1402 11:08 ق.ظ
عالیه
فیلترها
Sort
display